středa 24. září 2014

Recenze: Jak vycvičit draka 2

posterPůvod: USA, 2014
Režie: Dean DeBlois
Scénář: Dean DeBlois
Hlavní role: Jay Baruchel (cz Matouš Ruml), America Ferrera (cz Terezie Taberyová)
Hodnocení ČSFD: 86%
Obsah filmu:
Ostrov Blp býval místem, kde Vikingové ve dne v noci bojovali s draky. Pak však mladý snílek Škyťák vycvičil draka Bezzubku, spřátelil se s ním a hlavně všem vysvětlil, že lidé a draci mohou žít v harmonii. Příběh poskočil o pět let dopředu a z Blpu se stal v mezidobí dračí ráj, kde se lidé a draci navzájem respektují a mají se rádi. Škyťákova největší kamarádka Astrid je hvězdou oblíbených dračích závodů, ve kterých hravě poráží ostatní vikinské teenagery, zatímco Škyťák dává přednost osamělým spanilým letům s Bezzubkou, během nichž mapují neznámá území a objevují nové světy a nové draky. Jedno z jejich dobrodružství je přivede do těžko přístupné ledové jeskyně, která je domovem stovky neznámých divokých draků. Taky se zde setkají s tajemnou Dračí jezdkyní, z které se vyklube Škyťákova dávno ztracená matka Valka. Na láskyplné objetí matky se synem ale není čas, protože nad soužitím lidí a draků se stahují mračna, která se přihnala díky Dragovi, mocichtivým a samozvaným „dračím bohem", kterému slouží nafoukaný lovec draků Eret. Tihle dva představují nebezpečí, se kterým sám Škyťák s Bezzubkou nic nezmůžou, a tak dají dohromady starou partu, do níž kromě Astrid patří i Tlamoun, Snoplivec, Rybinoha a dvojčata Ťafan a Rafana. Spolu s nimi se ale budou muset mocnému nepříteli postavit i Škyťákův otec, vikinský náčelník Kliďas Velikán a především jeho matka Valka. Naučit táhnout tenhle nesourodý spolek za jeden provaz bude nesmírně obtížné. Bez toho ale nebudou mít obyvatelé Blpu sebemenší šanci.

Jsem fanda JVD celkově a na druhý díl jsem se hrozně těšila. Očekávala jsem něco podobného jako jednička - ba ne, předčilo to moje očekávání. A to o dost.
Všichni jsou o pět let starší a abych se přiznala, takhle se mi líbí víc :) Navíc má Škyťák ve vlasech roztomilé copánky :)) Dost se to projevuje i na chování hrdinů, i když jsou stále vidět prvky z předchozích dílů, ale prostě povaha je povaha.
Film mě dost překvapil. U jedničky jsem na konci brečela dojetím, tady smutkem. Opravdu, budete překvapení, co všechno nenastrčí do animáku. Ale opravdu, tohle do pohádky? Mrzí mě to, a opravdu hodně.

Místy jsem se taky chechtala nad trapností. Nevím proč, ale jak tam Kliďas a Valka tancovali, mi to přišlo nesmírně trapné :D Ale jinak bomba. Hlášky to neztrácí, nejvíc se mi asi líbilo vysvětlení Škyťáka, proč Bezzubkovi chybí kousek ocasu...

"Je to šílený, ale já jsem byl ten, kdo ho sestřelil. Ale teď už jsme si kvit! Oplatil mi to. Viď, bráško? Nemohs mě zachránit celýho. Chtěl jsi vyrovnat skóre, no, a je z toho - protéza!"

:D :D :D

Animace i hudba úžasné, všichni, co se na filmu podílejí, mají můj obdiv. Stejně tak čeští dabéři, kteří si taky zaslouží pochvalu. Protože na rozdíl od Města z kostí (recenze brzy), kde mi teda dabing vůbec nesedl, to zde bylo ÚŽASNÉ.
TISÍC HVĚZDIČEK!
Ten konec mě dostal, opravdu.

Filmy jsou nanic. Nikdy na ně nedokážu napsat pořádnou recenzi, když ve mně zanechá takové dojmy.
Už jsem zvědavá, s čím přijdou ve třetím díle.

A co vy říkáte na pokračování oblíbeného animáku? :)

1 komentář:

  1. Jedničku jsem si totálně zamilovala <3 Bezzubka je so cuuuuuute :D Už se na dvojku těším, chci se podívat co nejdřív :)

    OdpovědětVymazat