středa 6. srpna 2014

Recenze: Něžné vlny





posterPůvod: Česká republika, 2013
Režie: Jiří Vejdělek
Scénář: Jiří Vejdělek
Hlavní role: Táňa Pauhofová, Hynek Čermák, Robert Cejnar, Lucie Šteflová, Vojtěch Dyk
Hodnocení ČSFD: 63%
Obsah filmu:
Sympatický Vojta je nesmělý a jeho rodina praštěná. Cholerický tatínek, který kdysi nepřeplaval kanál La Manche, z něj chce mít závodního plavce a milující maminka, bývalá hvězda dětské lední revue, vidí v synovi talentovaného pianistu. Jenže Vojta má docela jiné priority - především rusovlasou spolužačku Elu, okouzlující akvabelu, která už v listopadu odjede do vysněné Paříže. Jestli Vojta rychle nepodnikne něco opravdu zásadního, zmizí mu Ela navždy za železnou oponou. Píše se totiž rok 1989.

Abych se předem přiznala, když jsem na tento film narazila v časopise, myslela jsem, že se jedná o nějaké drama. Heh, kdybych tenkrát věděla, jak jsem se spletla!
A tenhle film se mi hrozně moc líbil!


Jsme v listopadu v roce 1989, tedy kdy proběhla Sametová revoluce. Vojta Hrdlička má tajemství, které nikdo neví - ON ji totiž způsobil, ačkoli to nikdo netuší! A já se u toho šíleně nasmála. Aspoň budu v dějepisu machrovat, že jako jediná vím, jak revoluce vypukla. (Za předpokladu, že nikdo jiný tento film neuvidí.)
Vojta nám tedy začíná vyprávět, jak se k revoluci dostal, a začínáme těsně před jeho narozením...

"Hlavní je naučit se v tom plavat..."


Dobrá komedie. Opravdu povedená, nasmějete se dost. Sice to není film, u kterého si řeknete "Jo, tak tenhle už nic nepřekoná" či cokoli podobného, ale příjemně si oddechnete. Na večer se to opravdu hodí.
Navíc, já sama taky hraju na klavír, takže jsem se zase nechala inspirovat jednou skladbou (mám na mysli tu, kterou hraje Dyk hned na začátku).

Ovšem co mě dostalo, tak scéna, jak Ticháček píše na Hrdličku dopis. Jsem na chyby v češtině docela dost háklivá a sama se nikdy nepřestanu divit, co se kolem mě píše. (Nejhorší to je na Facebooku, no ale to sem nepatří.) Prý: "Jaký i/y se píše ve slově živly?" "Jaký živly?" "Nekalý." "Tvrdý." "Určitě?"
"Určitě. "A po l?" Jsem prostě vybuchla smíchy.

Tady u takových filmů je dobré, že se už netočí pokračování. Prostě jeden film a konec. Já jsem toho názoru, že většinou se to natočením dvojky zkazí. (Tedy ne vždycky, ale většinou jo.) O pokračování Něžných vln jsem nic neslyšela a doufám, že ani neuslyším :) Nemyslím to zle, ale... no, chápete.

Věřte mi, všichni, co jste si mysleli, že znáte důvod vypuknutí Sametové revoluce, jste na omylu! Mrkněte na tenhle film a uvidíte proč. :)

A jak se Něžné vlny líbily vám?

2 komentáře:

  1. Hrozně krásný film, mě osobně se hodně líbí:)

    http://purplepineap.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Já se na to tak strašně chci kouknout! Ale nikde jsem to nenašla na stáhnutí.
    Pěkná recenze!

    OdpovědětVymazat